. KrisSituation nr1

  snacka om lite hektisk morgon... kul att upptäcka att det har blivit fel hos en av leverantörerna så att de
7900 korgarna som Blomsterlandet ska ha till sin julplantering nästa vecka, korgarna ska anlända i sverige på måndag, inte är skickade (!!!!)  utan står kvar i containern i FuJian i Kina.. en skeppning från kina tar 5-6veckor, från det att den är lastad hos leverantören tills den anländer till vårat lager....   PANIK, va ordet ja..  
    hjärtat i princip stannade när jag klickade upp mailet.

Då är det tur att man har att göra med bra leverantörer och goda vänner,, för det blir ju rätt så billigt att flyga hem 10cbm med express flyg så att det är hemma på måndag, när frakerna redan är äckligt dyra. !   men det löste sig och korgarna kommer hem på måndag...   tack och lov. Då var denna julen räddad. !

det är Cathleens och XingXongs, vi väljer att inte nämna hans namn det är bäst så, fabrik som det gäller.. där jag va på besök för snart ett år sedan, och shiit. den resan i Kina kommer jag aldrig att glömma... men i alla fall, den fabriken va, jag tror inte att det existerar något större.. entrén, grindarna och när jag frågar om jag får gå runt och kolla lite där arbetarna bodde och lite vid productionen och så.., och svaret blir.

Cathleen: Vi kan ta en bil och kolla sen, självklart.
Gabriella: men asså, jag kan gå, de e inga bekymmer....
Cathleen: Men det tar asså tio minuter att komma till första fabrikshuset med bil...
Gabriella: öhh, okej.....

det bör tilläggas att hela områden omges av en stor mur och att det bara är en och samma fabrik och anläggning alltihopa.. jag vill lova att anläggningen va stor, det går liksom inte att förklara.. men jag ska kolla om jag hittar bilderna sen.. det ser rätt coolt ut..   

   men huvudsaken va att det löste sig.. så nu kanj jag andas igen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0