denna tisdagen..

idag är det tisdag, solen skiner och man möts av en våg utav värme när man kliver utanför dörren och jag ska både luncha med Krull och rida syrrans häst och kanske springa några kilometer.. det kommer bli en effektiv tisdag.. och basse och gustav ska träna i Älvängen..

tänk att lite sol kan göra så stor skillnad, att det har så stor effekt på människor..  jag säger inget för det har stor effekt på mig med, allt blir lättare när det är ljus, man orkar gå upp på morgnen, man orkar mer, blir gladare, blir på bättre humör, solen väcker liv i alla känslor som man inte visste man hade.. egentligen så fattar jag inte hur man står ut när det liksom regnar och är mörkt mer än 8månader per år.. vi förtjänar mer sol och värme !  alla mår bättre (de flesta i alla fall), man behöver mindre kläder, man slipper frysa, elräkningen blir billigare.. så kan jag fortsätta i oänlighet., så många fördelar, så få nackdelar. (om det ens finns några)..

jag gillar verkligen att skriva, det är som någon sorts terapi.. jag mår bra av det. att dela med mig och att få uttrycka mig... jag går inte till någon psykolog, jag sätter mig vid datorn och skriver några rader istället.. 

" - Jag skriver för att alltid minnas det bra och för att aldrig glömma det dåliga.."  

 några väl skrivna ord av min vän Miranda.. förjävligt att inte jag kom på något sånt ;) hehe  
men det passade in så himla bra på mig med, så jag lånar det av henne...

so long friends..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0