upptäckter och minnen

vad hände igår morse (runt nio-tiden) när jag  utan baktankar ber gustav att ge mig biljetterna så jag får kolla på dem.,. inget speciellt alls, kände bara att jag ville kolla en extra gång, som det kontrollfreak jag e (men det har faktiskt blivit bättre, tro det eller ej .) ..
    Håll i er..
Jo, jag upptäcker att det står avresa 6april !!! med andra ord så skulle vi åka dagen därpå, vilket bli idag, och inte alls på måndag som vi så käckt hade trott och planerat utefter...  Ibland tackar jag någon högre makt för att jag trotts allt är lite utav ett kontrollfreak, och nästan alltid dubbelkollar allt..  det är sällan till min fördel, men ibland serrö, kan det vara bra att ha !!  tuuuur, att vi såg det i lördags och inte för sent.,

  så nu har vi ladat nya Ipoden, packat alla väskor (efter många om och men, och jag kan säga som s att jag fortfarande inte vet hur vi ska få ner det sista, eller ens stängt väskorna?.  det blir mycket handbagage helt enkelt.)
  och det va avslutningsmiddag på Hard Rock i HOLLYWOOD som stod på kvällsschemat..  och efter några vita lögner, lite fix och trix, och en promenad längs citywalken lyckades vi tillslut få ett bord ! .. Lyckan var gjord.

och här är vi nu, inne på våran sista dag. och tiden är strax kommen för att ge oss på den sista packningen.. fortsättning följer...

Kan fortfarande inte fatta att det här är sista dagen, att det är slut nu ??.. skulle det verkligen ta slut såhär fort ?!
  det enda (och jag lovar, det enda!) jag inte kommer att sakna är den 30min låååånga och (jag lovar) KURVIGA vägen upp för Topanga canyon till Maria's hus.. varje gång man kommer upp, eller ner, får man sitta och försöka trycka ner maten i magen igen med våld, och det är knappt så att det går endå., nämen. jag lovar. den här vägen är fruktansvärd..
    allt annat kommer ligga kvar och värma mig om hjärtat varje morgon jag går till jobbet och påminna mig att det är värt att slita,.. alla skratt, all våran packning på dessa små båtar överallt, cykeltaxi, matmarknader, sjösjuka, magsjuka,. alla fantastiska vyer och kort,. skräckinjagande sjöborrar (!), alla dessa flygplatser, (jag kommer sent glömma manilas och jag ska allt för att slippa passera genom den flygplatsen igen.), alla kvällar på olika strandresturanger, den absoluta favvobeachen på Koh Panang, alla dessa pineapplesshakes (och ren annans med givetvis), alla dagar av oändlig shopping, dagarna i Bangkok -Weekend market, MBK, paragon, nattmarknader hit och marknader dit.., Jag tror listan kan göras oändligt lång, och för att inte glömma allt vi har varit med om här i Los Angeles (!), många goda skratt,. vi har sett hur dem gör filmer på Universal, kollat på 3D och 4D och specialeffekter, åkt bergochdalbanor till vi var blåa i ansiktet (så gott som) och gett en helt ny mening till uttrycket SHOP TILL YOU DROP !!!!
  Jag säger bara minnen, oförglömliga MINNEN...

med det säger vi hejdå till LA och så syns vi hemma i sverige igen på måndag natt..
♥ 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0