new location; Boracay, Philippines

heeej.. I´m back in the game again.. Ber så hemsk mycket om ursäkt för detta långa uppehåll, då jag har fått en hel del klagomål.. ;)  men nu blir det skärpning.. Jag loooovar.. jag har faktiskt varit sjuk och vi har förflyttat oss och så hade det ju underlättat om de haft något nätverk eller ialla fall fungerande internet där vi har varit.. men nu har saker och ting ordnat upp sig igen.. Vi kom till Filippinerna i förrgår, landande i manila.. och nu har vi äntligen kommit fram till Thaaa Paradise (!!) Boracay...  

      Efter mycket om och men hittade vi en (enda) resebyrå i makati, manila och lyckades boka två flygbiljetter till boracay.. med vad som visade sig vara ett mini plan. till vår stora förskräckelse insåg vi också att vi hade cirkus
20kg för mycket bagage.. hahaha..  även om man inte tror det och säger till säg själv att inte köpa på säg mängder av prylar och skit, så blir det lätt en hel del i alla fall... men tack och lov, var det inte så dyrt så vi fick med allt vårat bagage i alla fall.. värre blev det när vi väl hade landat, för om planet var litet, va flygplatsen ännu mindre (!).. och där kommer vi med tre stora väskor ( bör läsas, en mega väska, gustavs normalstora och en lit mindre) då är inte handbagagen includerade.. (bör tilläggas att alla andra hade kanske 1, max 2, bagag al á 5,5kg styck) det är nu vi snart inser att vi först ska åka så kallad cykel taxi och sen vada ut i vattnet till en liten ranglig träbåt som ska ta oss över till själva boracay.. om jag trodde den lilla båden skulle sjunka när våra väskor väl kom på.. jag kan nämna att det blåste en hel del också.. så ni kan ju föreställa er hur detta såg ut.. (en del av passagerarna, inclusive jag, blev bärda ut till den stackars båten eftersom ganska många hade sneakers på sig, jag menar, vem vill flyga i flipflop liksom ?)..  Kan ju tänka mig att ni har en rätt rolig bild framför er nu..  föreställ er att jag hade lite smått panik växande innombords, då vi heller inte visste vart vi skulle bo eller ta vägen.. att vi heller inte hade ngra cash på oss gjorde ju inte saken bättre direkt.(de va inte världens lättaste att hitta en automat heller, man inte på flygplatsen och inte på stället där vi landade hellrer).. vi hade la kanske runt 400pesos på oss (100pesos = 15sek).. ja ni fattar ju om det kändes betryggande !!..   Sen va dem rätt goa också,, de springer fram och typ sliter väskorna i från en och ska ta dem,, det spelade ingen roll om de så bara lyfte upp väskorna på flaket av taxin, rullade dem 5m.. sen stod dem och drog i en och ville ha pengar.. och gav man dem nåt så gnällde dem och ville ha mer..  ohh, visst det e väl lugnt, men det blir lite jobbigt med 400p i fickan..   men det löste sig.. till slut.. 
    Vi fick hittat ett schysst, riktigt schysst ställe att bo på.. och vi lyckades få dit alla väskor..  det har vi en kille på flygplatsen att tacka för, han hjälpe oss med allt.. toppen, verkligen ! :D

  Så nu är vi framme, och och slått oss till ro och gabbe kan antligen andas ut.. och slappna av igen.

image122

jepp, det är här vi har planerat att bo framöver ett tag, våran litte bugalow/rum syns inte riktigt., men ligger lite till vänster utanför bild..

        

     

vi hann med en trip till Hard Rock i makati, manila.. det va ballt faktiskt,  inte i närheten av hard rock i bangkok, men ändå.. nu har vi varit där ;) ..  vi har också upplevt hur svårt det är i att lyckas få tag i en taxi i Makati.. inget att rekomendera..  sen att man inte kan gå över vägen,, utan måste gå under vägen i tunnelsystem, va inte det heller det lättaste vill jag lova..  men vi klarade ju oss över vägen varje dag i Saigon, jag va lika lycklig varje gång jag kom över levande,..  jag säger bara 9miljoner människor, 4miljoner moppar, 2miljoner cyklar, ½miljon bilar, knappt några stoppljus och definitivt inga regler.. ja, ni kan ju tänka själva.. förenat med livsfara..

nu har vi kollat våra konton,, och fått en smärre chock../ kalldusch.. vi kan säga som så, att Bangkok blev dyrt..
så nu ska vi inte äta mer än en gång om dagen.. och ligga pall på stranden., dvs. inte bränna ett öre mer än nödvändigt..   hur kunde det rinna i väg så ??,. ja, det e ungefär vad vi frågar oss med.. nu kommer vi tillbaka till våran ack så välkända teori.. - Det löser sig....  (med en viss oro i tonläget)...

image130

nu säger vi godkväll.. och ska överväga huruvida vi skall äta en gång till eller inte. först ska vi betala för vår tid vid internet. (dem hade ju givetvis inget trådlöst man fick använda på hotellet utan man kunde koppla in sig på ett internet cafe vid stranden, som förövrigt ligger endast 3min bort)..

Så Godnatt..

Kommentarer
Postat av: #43

Hallå era glidare!
Shitt vad jobbigt ni verkar ha det, livet är tufft ibland! Hur jobbigt de nu än va att flyga mini flygplan, åka cykel taxi, hoppa i någon båt som låg in bit ute i vattnet ojojoj(bli bärd desutom)så kan jag nog garantera er om att ni har det bättre än alla som sitter här och läser eran blogg iaf ;)haha Puss på er!!!

2008-03-04 @ 17:31:20
URL: http://www.niclasolsson.se
Postat av: Karro

waah, jag kan inte annat än skratta!

2008-03-05 @ 05:08:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0