Sheraton Imperial Hotel, Kuala Lumpur

yes, that's our present position., vi glider och vi njuter av livet.. det är så det ska vara.. värsta lyxhotellet,. nästan som när jag och pappa bodde i sviten på peninsula hotel i BKK., inte riktigt´, men nästan.. helt sjukt fint.. underbart.  man känner sig riktigt bortskämd. :) gustav ligger just nu och vräker ut sig i våran kingsizebed, med de goaste kuddarna jag lagt huvudet mot !   we like.

en tragisk upptäckt. Karro, vännen,. har du tagit bort din blogg ??? (!) sen får du hemskt gärna ge mig ditt amerikanska telefonnummer, för det har du väl ett vid det här laget, så jag kan slå dig en signal när vi har kommit dit, så vi kan i alla fall prata igenom det senaste halvåret lite fort. :D

några av vykorten vi skickade verkar ju ha kommit fram i alla fall., och det är bara Mia och Linnéa som har sagt tack och meddelat att dem har fått kort... så jag räknar med att ni andra då helt klart inte fått några.? eller ?! 
  det händer ju inte varje dag.,  ja, ni vet ju vad jag heter i efternamn,. vi skickar inte kort.. Hennings gör bara inte sånt, inte under mina 19½år i alla fall.. men jag har ju överlevt i alla fall., ;)

planet går 10 i morn bitti, och tar över 12timmar (jippie), så vi har planerat att inte sova så länge i natt så vi är lite trötta i alla fall., annars lär det bli riktigt segt., men vi ska nog överleva det med, vi har ju trots allt överlevt dagen, och med det krönt Manila till en av de sämre flygplatserna, med fullständigt kaos. att incheckningen tog en bra bit över två timmar va ju inte heller någon hit., att vi sedan, när väl har kommit igenom alla avgifter och det ena med det andra, ser jag att vi har splittade säten på flyget i morgon., vi som redan hade stått vid incheckningskasssan i 45min för att hon inte lyckades få ordning på saker och ting.,. men men ., tillslut kom vi på planet och vi har fått nya platser till i morn., inte illa..  vi klarar det mesta. ;)


image170
(om jag kommer sakna värmen i samma sekund som jag kliver på flygplanet i morn, det är visserligen inte jättekallt i LA men det är ju inte som här.. kan inte fatta att vi redan ska lämna Asien.)

vi kom ju hit ganska sent, runt 22snåret och vi var praktiskt taget utsvultna, då manila airport inte heller hade speciellt mycket mat att erbjuda (= två torra gamla tonfiskmackor som hade sett sina bästa dagar). så vi skulle bege oss mot Hard Rock Café, as usual, (ni bör veta att hamburgare på hard rock ligger vädligt högt upp på favvo-listan och han har sett fram mot denna hamburgare sen vi lämnade manila och åt där sist) och vad händer när vi kommer dit, jo dem slutar servera mat om 5min så vi kan inte få någon mat och gustav ingen hamburgare., besviken är inte ens förnamnet.. men vi gick vidare och lyckades få i oss en köttbit, som faktiskt var riktigt god, några kvarter senare.. så nu är vi mätta i alla fall,. alltid något.. ;)

Kuala Lumpur verkar förövrigt grymt häftigt !!  riktigt ball stad, fin och välskött med. allt ser verkligen svindyrt och jätteflådigt ut.. blinkande skyskrapor högt och lågt och entréer med 3½m högt i tak.. dyra bilar till höger och vänster, nattklubbar med liveband i vartannat hörn.. ja vi gillar det med helt enkelt..  hit ska vi definitivt åka tillbaka och stanna lite längre än en natt (knappt) nästa gång . !

har så mycket saker jag vill ta tag i när jag kommer hem., funderar på att satta mig och kladda ner lite
 komihåg-notes i morn på planet., det lär ju bli lite tid över om jag säger så.. ska snart beställa almanacka också, så att den kommer lagom till att vi kommer hem igen.. den kommer att bli så ball.

det tror jag va allt för i kväll., eller ja, det finns ju tusen saker till jag skulle vilja säga, men det blir en annan gång. ni är säker redan trötta på det här., bara massa trams och babbel..

god night.


kanske roomservice vore något ? ... ;)



Kommentarer
Postat av: mamma

era gottegrisar, ni bara glider runt o har de för bra, men ni dimper väl ner i den kalla vardagen fortare än ni tror, tyvärr.
passa på och njut allt ni kan, lite för mig också!!!
korten kom fram i dag, känns lite ovanligt att få kort, dessutom från dig!!
hör av er när ni landat i usa.
pussar o krama från oss alla till er alla!!!

2008-03-18 @ 20:11:52
Postat av: Anonym

Var är mitt vykort då? :(

2008-03-18 @ 21:54:53
URL: http://niclasolsson.se
Postat av: K

my phone is 1-917-273-2319 :D :D :D
ringer du från mobil tar du bort ettan :)

min blogg är borta... var lite arg en dag och "klick" borta, hehe

2008-03-20 @ 00:21:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0