Jag vill stå kvar med båda benen på samma plats för ett litet tag till.. tills jag väljer att gå framåt.

21:55 Igår kväll (borttappat inlägg)

Vuxenliv
. tre dagar räcker nu kan dem komma hem igen., Jag kan andas igen,. nu har jag fått tillräckligt med luft., ja nu kan de ta och flyga hemåt.,  
     Idag har jag jobbat och tro det eller ej, faktiskt lagat ordentlig mat (läses med ett visst shockerande tonläge)., pastapennor och baconsås stod på menyn för dagen., och ja. det blev till och med riktigt gott..  Fast det går ju alltid som det gör när gabbs ska intå posistion som kock ,. vi är ju bara två personer., men vadå det ser ju så lite ut (det där räcker aldrig) tänker jag högt för mig själv och häller i resterande delen av paketet med pastapennor och steker upp tre paket bacon..  och oj,. vad mycket mat det blev. mumma..

Idag tog sig min, vanligtvis så älskade, hund, lite större friheter än vanligt. Han tog sig en egen liten skogspromenad alldeles själv (vissa skulle kalla det att rymma men här kallar vi det friheter)., det är väl okej, han kommer ju alltid tillbaka efter cirkus en halv timma.. Men i dag behagade han inte att komma tillbaka för än jag gick ut och startade och körde pappas bil upp och ner för backen (då kommer han alltid)., och mycket trogen som han är kommer han springande genom grannens trädgård dock med en väldigt skyldig blick.. Vid närmare granskning av hunden ser jag, till min fasa, att han har varit med huvudet någonstans., vi har inte sådan tur att det är lera utan det ser i princip ut som om han har kört ner huvudet och mustaschen i en damm med alger, av den riktigt slemmiga varianter.. (kan också ha varit någon slemmig variant av fiskägg eller sniglar). för det var vad mustachen bar på.. kletigt och slemmigt gojs !  . vidervärdigt.  
     det är i dessa stunder som han vanligvis är mammas hund, lite opraktiskt att hon inte är hemma just nu.  
Dush, med hundshampoo i mustachen., tror inte att han gör om samma sak igen.. Fast nu har han dock dåligt samvete och kommer och fjäskar hela tiden.. hehe. så nu är vi snart kompisar igen..

Igår, och i förrgår med för den delen, var världens bästa mia här och tog hand om mig., gjorde mig sällskap och lagade mat.. Vad skulle jag göra utan henne?  frågan är om jag överhuvudtaget skulle komma upp ur sängen..
She´s really goood !  (det är alla mina vänner by the way)

Gårdagen bjöd även på lite shopping, partylinne till mia och underkläder till mig. (ja drömma går ju alltid, men det är känslan)

Ibland måste man våga chansa, det är oftast så att vinsten är större än förlusten. man har ju inget att förlora, och även om du skulle falla till backen kommer du för eller senare att resa dig upp igen., människan är nämligen byggd för att övervinna de svåraste hindrerna..

Dags att återgå till tvättmaskinen, för ungefär fjärde gången idag.. yees.. vuxenliv ? Neeej tack.

Lucky, Lucky
Gabbie

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0