Deep inside that´s what every girl needs now and then..

Alla behöver en sån där heldag när man bara bryr sig om sig själv och skämmer bort sig, typ som ett litet hemmaspa..
    man peelar från topp till tå, tar bort all oönskad hårväxt, gör ansiktsmask, pysslar om händer och fötter, smörjar in sig med diverse olika krämer och bodybutters enbart för att det är så skönt och luktar gott och man tar på sig snygga trosor fast man vet att ingen ska titta på dig just idag, det är liksom känslan.   
        Det är precis vad jag har tillbringat hela eftermiddagen med att göra (jag har ju tränat i två dagar i rad, så jag tyckte att jag var värd det. måste ju pyssla om mina ömma muskler efter som ingen annan gör det och de som känner till min träningsfilosofi vet ju att mina muskler har en viss tendens att bli typ slutkörda).  och det har varit såå skönt, känner mig som en helt ny människa nu e det bara naglarna kvar men vi ska snart ta hand om dem med. ;) 

Hade den knäppaste av drömmar förut under min lilla eftermiddagsstund i soffan., snacka om hel knäppt.. mitt undermedvetna kanske vill säga mig något... 

Tillfredsställelse på ett eller annat sätt är något som man helt enkelt inte kan klara sig utan, det är något som alla borde ha rätt till.. för tllfället får jag min genom att shoppa, jag vet att det kallas tillällig lycka men vad ska man göra då ?   Det där lilla tomrummet blir ju fyllt för en liten stund ( i alla fall tills man tittar på kontoutdraget )  sen får man dåligt samvete för ett tag men som plåster på såren unnar man sig ännu en kopp kaffelatte (extra varm utan skum såklart) och så va allt löst. Perfekt.  (till det blir måndg igen)

Ibland förstår jag mig inte på folk, om man ändå visste hur andra tänker någon gång i bland.. Visst jag står för allt jag har gjort och jag ångrar absolut ingenting ( om jag har gjort det har jag redan förträngt det, för det upptar bara onödig plats bland mina minnen ).  Och visst jag bryr mig inte speciellt mycket om vad folk säger, men vissa har väldigt svårt att fatta när de trampar på en öm punkt., och att känna var gränsen går,  det finns ju oftast en anledning bakom det mesta som kanske inte alltid är så lättsam.. Alla har sina mörka hemligheter som man inte alltid vill bli påmind om..  En del saker kanske är mer personliga och känsliga än vad de verkar..  Ett lite skämtsamt skratt kanske egentligen betyder att osäkerheten vaknar till liv och rädslan att inte duga växer fram ur hjärtat., även om jag vet att det inte är så.. det kan inte hjälpas.. det är ett känsligt ämne som jag pratar med mina närmaste om ifall jag skulle vilja det.. ingen annan..       det finns saker jag aldrig har sagt till någon och det finns saker man aldrig glömmer, hur mycket man än försöker, det spelar ingen roll vad andra säger, eller om det inte vara illa ment, bokstäverna står skrivna med blek som på ett konsigt sätt aldrig riktigt försvinner, de bleknar med åren men det försvinner aldrig..   

             Jag tycker om mitt liv just nu, och det tänker jag fortsätta göra.. 

Dagarna går så fort, på fredag är det redan midsommar.. känns ju inte alls som det var länge sedan vi satt på smögenbryggan midsommardagen förra året och åt räkmackor till frukost ( eller ja, åt och åt, vi va så bakis att vi mest petade i maten och gjorde några tappra försök att få i oss någon vätska men kul va det., och vem kan glömm Klaras återställaretill frukost, vilket var et samma som en och annan shot jäger. haha )  shiit va kul vi hade.. och visst lutar det åt att det blir smögen i år igen. . tredje gången gillt liksom  :P 

Det finns inte mycket som vi inte har gjort ihop asså..,  vi har upplevt det ena och det andra.. saker vi aldrig någonsin kommer att glömma.. även om en del av våra påhitt var mindre lyckade (typ varberg)  så vet jag ingen som jag har skrattat så mycket med som med dig..  du är en av mina bärande balkar, jag skulle rasa ihop utan dig.. även om det inte alltid märks så är det så.  när alla andra är deppiga och kryper ner hos sina respektive pojkvänner så hittar man oss i någon av sofforna nerbäddade med chips, godis och ännu en kriminaldeckare( i nio fall av tio så är det beck som gäller för det är ju gunvald som gör persbrant och inte tvärt om ) .. det är sånt man har bästa vänner till.. Mia.

Nu kan det nästan inte bli bättre..

Gabbie
 



image23

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0