Valborg = amatörernas afton

om ni frågar mig så är valborg helt klart amatörernas afton, alla som inte varit ute på tre år, vare sig dem är 13 eller 40 är ute idag.. alla har helt enkelt gått man ur huse.
   de har letat fram något längst in i gardroben (som borde kastats för flera år sedan) och hittat en lika gammal oanvänd foundation med helt fel fäg, och helt och hållet missat det moderna (som stått i alla modemagasin de senate 2åren..) med en "naturlig look". och därmed kletat på sig tre lager för mycket, i som sagt heltäckande, fel färg, och dessutom lagt på alldeles för mycket rouge.. och visserligen är det snyggt med högklackat men alla måste inse sin begränsning, det är inte alla som kan gå i 12cm höga stilettklackar.. face it ! det är bättre att vara lite kortare än att gå, snarare stappla fram, och se ut som man har stoppat upp något i rumpan..  oooj, jag glömde den viktigaste detaljen, en folköl i högerhand (kan i vissa fall även vara en cider)..  och en grej till, visst det är 30april och 14grader (i bästa fall, vid eftermiddagssnåret) men helt barbent (läs kritvita ben) och kjol som knappt går nedanför rumpan..  och vad händer med 30åringar som stapplar fram med en öl i handen och vinglar när klockan är 6 på kvällen, det gjorde man när man var 15år och inte visste bättre . vi har alla gjort det så vi vet., men när man passerat 25-strecket... kanske man borde inse att man faktiskt är över 25., hur gärna man än vill vara 15år.. det funkar inte så.. livet går vidare, det är därför man blir äldre.. lär av sina misstag, har sina perioder och går vidare..

jag säger inte att jag är perfekt, och vill inte påstå det heller och alla får ha sin egen stil, det diggar jag,.. men jag tar mig i alla fall alltid en titt i spegeln innan jag går utanför ytterdörren., just idag verkar det som om en stor del av göteborgs befolkning har glömt detta. 

vi hade i alla fall grymt mysigt, med käk på LaGondola och va himla roade av allt folk som gick förbi utanför fönstret..  maten var kanon och allt va toppen. nu har vi satt på mysbelysning i sovrummet, tänt våra fina ljusklot (efter mycket om och men) och laddat med godis, massage och film..  tror inte det kan bli bättre ;)  min valborg i bilder kommer i morgon så, kvällens klädsel med mera.. håll ut :)

Kommentarer
Postat av: alexandra

hoppas du hade en bra valborg! :)

2008-05-01 @ 13:08:31
URL: http://norrlandsflickaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0