Vem har inte gjort det ?

Valborg idag då, frågar ni mig så är sådana här högtider, eller dagar eller var man nu kallar det riktigt överskattade., alla som vanligtvis motsäger sig alkohol och att festa får nu en ursäkt att göra det och lika så alla andra med.. visst jag har också varit 15bast och suttit ute i gräset vid Lökeberg (badvik ut mot marstrand) med massa kompisar och druckit cider och tyckt jag va as ball., vem har inte det liksom ? .. men en dag som denna, känns det bara överskattat..  så för min del blir det nog bara en uteservering i Göteborg med pojkvännen,. och möjligtvis någon cider eller drink.. kolla på folk och bara ha det mysigt. kanske får vi för oss att göra något mer på kvällen sen, det vet man aldrig.. ;)

idag är en sådan onsdag när jag bara inte vet, vet ingenting, är trött på att vara mig och inte känner för något., känner mig matt, ledsen.. undra vad det kan bero på?? .. men det är halvdag på jobbet och när jag sittar ut genom fönstret är det ganska fint väder, inte så att solen steker genom fönstret, men fint. ibland skymtar man lite blå himmel och temperaturmätarn på datorn säger 17grader i Göteborg och jag är ledig i morn..

men ändå känner jag min som ett litet barn som hatar när folk är arga på mig., jag krymper ihop och går från att vara en stolt 19åring, som mer än gärna sträcker på sig, till en osäker liten flicka på 8år som bara vill vara alla till lags och att alla ska tycka om henne, som vill vara som alla andra.. jag är känslig, jag fäller oftare än och annan tår än att bli arg.. trots att jag ibland borde. sämst på att säga nej är jag också.. jag vill fortfarande vara alla till lags.
Ibland vill jag krypa ur mitt skal..

nu är den blå himlen utanför mitt fönster täckt av ett stort moln och jag kan riktigt känna hur bilen står nere på parkeringen och bara vill att jag ska komma och starta den och vrida upp stereon och skita i allt.
klockan är halv 1, det är onsdag och jag ska låsa kontoret och gå hem nu.
image360

Kommentarer
Postat av: http://TUMADRE.blogg.se

du har sunda värderingar.

Ha en bra valborg!

2008-04-30 @ 12:41:18
URL: http://TUMADRE.blogg.se
Postat av: K

Gumman, jag vet precis hur du känner dig. En svacka. Sånt kommer och går har jag fått lära mig, och man kan bara ta sig ur dem själv, ingen kan göra det för dig. Så hitta dina glädjeämnen och tillåt dig själv att vara hängig, för tro mig, de kommer att tycka om dig endå.

2008-04-30 @ 15:15:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0