not bad, not bad

vi har overlevt detta med.. inte friska an men pa battringsvag...  Gustav e mycket battre.. och jag overlever, lite febrig men det beror nog dels pa spanningar och skit sen i gar..  idag har vi i alla fall fatt i oss nagra matbitar och vi ska snart ge oss pa det igen..
   Helt sjukt att man kan kanna sig sa hjalplos..

men nar vi lag dar igar kom vi att tanka pa en sak,, hur kul kan det vara och komma som turist till sverige och bli riktigt sjuk..  har finns det i alla fall apotek overallt och bara pa varan lilla gata finns det tre "nursing stations"  och en "nursing clinic" dar det bara ar att ga direkt in och fa hjalp direkt. jag har liksom vart pa apotek och nursing stations och fatt piller mot allt... antibiotika, lite starkare varktabletter., och massa annat..   helt utan problem,..

   som tillexempel nar jag va inne pa ett apotek i bangkok innan vi akte hittade jag ett par tabletter som jag har fatt mot min mage hemma.. fast jag fick de inte foran efter tre undersokningar, minst, en gastroskopi och tva ph-matningar, och da var jag anda tvungen att soka licens av nagon lakarnamd, for att overhuvudtaget fa dem utskrivna !!    och har saljs dem receptfritt pa vilket apotek som helst, och finns bade som piller och vatska..  helt sjukt...    Fragar ni mig sa har sverige en del saker de bor se over..
   och mamma jag har hittat massa saker som du coh jag skulle ha nytta av,, med vara sma problem.. jag ska allt kopa med mig lite hem..

I morn styr vi vaskorna mot bangkok...

och nu ska jag kopa med mig lite mat upp till rummet och se till sa vi far i oss lite mer mat..

Jag slutar nog aldrig att forvanas over mig sjalv,, att jag faktiskt klarar mig pa egen hand.. inte illa, inte illa. :)

Later


Kommentarer
Postat av: Mamma

Var håller du hus kvinna eftersom du skriver utan Å Ä och Ö?

2008-02-20 @ 10:32:15
Postat av: K

Haha!! håller fullständigt med ang apotek. fy fasen, himla recept hit och dit. Fast i ditt fall antar jag att det är extremt, det brukar det ju vara, haha :)

2008-02-20 @ 14:10:56
Postat av: mamma

hallå eller.... vem skriver från mamma och inte e de på riktigt... nu e de den riktiga som skriver. skönt att ni mår bättre nu kan jag sova lugnt igen. hör av dig när ni kommer fram till bk, och du tänk på de pappa sa om buss eller taxi. puss o kram

2008-02-20 @ 18:03:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0